sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Haahuilua

Eilen mentiin aamusta Zurichiin äitin kans ja kierreltiin siellä, ja käytiin syömässä. Ja mä ostin itelleni juustofondue-setin. Sain sen aika halvalla, niin en voinu olla ostamatta. Ai että, se tulee olemaan vielä joskus kovas käytös ;) 
Nyt alkaa vaan olemaan tätä tavaraa sen verran paljon täältä ostettuna, et miten mä selviän kaikista houkutuksista ens torstaihin asti??











Haubtbahnhof Zurich 





 Tästä kartasta voi vähän hahmottaa, et missäpäin ollaan liikuttu. Majaillaan siis Uznachissa ja ollaan käyty Zurichissä ny kaks kertaa. Ens viikolla ollaan menossa käymään vissiin Luzernissakin!


 Tää ylempi ja alempi kuva molemmat Uznachin keskustasta



 Täälä on ihan ylipaljon lehmiä!

 Äiti sen vanhan asuintalonsa edustalla :)


Eilen illalla Zurichissä käynnin jälkeen mentiin äitin yhden toisen vanhan työkaverin työ Gommiswaldiin syömään raclettea. Sielä oli kunnon dinnerpartyt, ja oli ruoka oli niiiiiiiin hyvää! Oli aika hauskaa, ku mä en osaa saksaa oikeastaan ollenkaan (jotain sanoja), joten mä kommunikoin englanniks kaikkien niiden kans, jotka ei puhu suomea. Sit äiti puhuu tottakai saksaa sveitsiläisten kans, ja kaikki suomalaiset puhu suomea keskenään, tai jos ne suomalaiset osas saksaa niin ne puhu saksaa (tai sveitsinsaksaa oikeestaan). Joten oli kyllä kunnon kielikylpyä kaikinpuolin!

Me ollaan täällä siis äitin kans tapaamas sen vanhoja (suomalaisia ja sveitsiläisiä) työkavereita, ku se on täällä asunu ja ollu töissä fysioterapeuttina 80-luvulla jonku 8,5vuotta. Mullekin on osa tuttuja ja aika läheisiäkin. Ja tää on siis jo neljäs kerta mulle, ku oon täällä. Ekan kerran käytiin 2001 koko perheen voimin, sit 2007 Markuksen kans kahdestaa, 2011 Minjan kans kahdestaan ja nyt sit äitin kans kahdestaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti