tiistai 15. lokakuuta 2013

Urheilupäivä



Moon-heppa ja Julie 

Sillon, ku me oltiin täällä Sveitsissä 2001 niin oon tavannu Julien ekan kerran. Tosi huonot muistukuvat toki tapahtumista, mut ainut asia minkä muistan on se, et Julie on opettanu mulle ja Markukselle yhden kirosanan, scheisse. 







                    Mä en noista videoista oikein tiedä toimiiko ne ees kunnolla, mut anyway..

Aamulla tosiaan piti herätä taas jo puoli yhdeksän aikoihin, vaikka olis kyllä tehny mieli nukkua vaikka koko päivä. Onneks ulkona oli sentään lämmin ja aurinko paisto. Lähettiin äitin kans Ernetschwilliin, ja mä sain ratsastaa. Oli ihanaa!



Ratsastuksen jälkeen käveltiin Gommiswaldiin (noin 3km) ja käytiin syömässä. Sen jälkeen jaksoikin lähtee taas vaeltamaan Hübin kans.







Äitillä oli jotku Pekan vanhat kengät lainassa (myös sunnuntaina) ja tänään niistä molemmista kengistä lähti pohjat irti! Haha, ihme että niillä pääsi vielä alaskin tuolta vuorelta.






Tänään oli tosi lämmin päivä, joku +15 tais olla tuolla mistä lähdettiin kiipeen rinnettä ylös. Sit kaiken lisäksi toi rinne oli paaaaaljon jyrkempi mitä sunnuntaina Tanzbodenissa, vaikka matka oli lyhyempi, joten hengästyihän siinä. Ylhäällä oltiin n. 1300metrissä ja aika kauan sielä oltiinkin ja juotiin jotain ihme juomia. Aluks mä otin jonku kuuman juoman missä oli vettä, aprikoosia, kahvia ja jotain omenalikööriä yms, mut se ei ollu hyvää. Sit sain jotain omena-olut-siideriä, joka oli ihan ok ja sain jopa juotua sen pullollisen loppuun ilman, et kukaan autto mua.

Nyt mulla on naama vähän punainen ja sitä kuumottaa. Johtuu kuulemma siitä, ku on ollu niin paljon vuoristoilmoissa. Ja muutenkin sunnuntaina, ku oltiin vaeltaas niin aurinko paisto ja oli paljon lunta, joten se heijasti vähän enemmän sitä aurinkoa naamaan, ja tänäänki paisto aika paljon aurinko.

P.S mä rakastan sveitsinsaksaa. Se kuulostaa niin hyvältä.

2 kommenttia:

  1. Ihana kaakki! :) Ratsastikko tuola tiellä vai?
    Koska tuutte takas Suomeen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oli, jo 22-vuotias! Ja sillä oli joku syndrooma ja se oli niin söpö :) Joo, tai mentiin sellaselle metsätielle. Ja sit sain tossa yhellä pellolla laukata ;D Tullaan huomenna illalla takas, ja ollaan Vantaalla yötä ja sit meen perjantaina Tampereelle juhliin Minjan synttäreitä :D

      Poista